چگونه شاد زندگی کنیم؟

تکنیک های ساده و کاربردی برای داشتن زندگی شاد

0
چگونه شاد زندگی کنیم
چگونه شاد زندگی کنیم

چگونه شاد زندگی کنیم؟

بزرگترین هدف زندگی هر فردی داشتن شادکامی در زندگی است همه ما روزانه کار می کنیم با دیگران ارتباط برقرار می کنیم و حتی ازدواج می کنیم و بچه دار می شویم تا یاد بگیریم که چگونه شاد زندگی کنیم

شادی و شادکامی باعث می شود که در زندگی احساس خوشبختی داشته باشیم ولی گاهی در زندگی اتفاقاتی پیش می آید که شادی ما نیز کم می شود

استرس و هیجاناتی که هر روز تجربه می کنیم توجه ما در لحظه را کاهش می دهد و درنتیجه نمی توانیم شادی را تجربه کنیم و اگر این اضطراب به مدت طولانی ادامه داشته باشد باعث افسردگی و در نتیجه از بین رفتن شادی در ما می شود

اما می توانیم با تکنیک هایی این شادی از دست رفته را به زندگی خود بازگردانیم

پس اگر شما هم دوست دارید که شادی از دست رفته را به زندگی خود بازگردانید و مثل زمان کودکی شادی را تجربه کنید با من عباس نیازی مدیر سایت و کانال میوه زندگی همراه باشید و تکنیک های گفته شده در زندگی خود پیاده کنید تا یاد بگیریم که چگونه شاد زندگی کنیم

۱-تشکر به خاطر چیزهای خوب زندگی:

برای این که شاد باشیم لازم است برروی داشته های خود تمرکز کنیم و تشکر و سپاسگذاری از خداوند به خاطر داشته ها باعث می شود که تفکر مثبت را در خود پرورش دهیم و درنتیجه شادی را به زندگی خود بیاوریم

ولی برای این که بتوانیم روی داشته های خود متمرکز شویم چه کاری باید انجام دهیم؟

-یک دفترچه همراه خود داشته باشید ۳تا۵موردی که از بابت داشتن آن ها سپاسگذار هستید را یادداشت کنید این لیست می تواند شامل این موارد باشد مثلا مادر و پدر سالمی که در زندگی خود دارم،بدن سالمی که دارم،تخت خواب گرمی که دارم و….

زمانی که احساس کمبود در زندگی دارید و ناراحتی سراغ شما می آید به لیست خود نگاه کنید تا حالتان خوب شود و با این کار یاد می گیریم که چگونه شاد زندگی کنیم

۲- افکار منفی را با گفتگوی مثبت جایگزین کنید:

 افکار منفی می توانند احساس خوشبختی را از ما بگیرد ، اما می توانیم آنها را تغییر دهیم. وقتی متوجه افکار منفی می شوید ، درستی آنها را به چالش بکشید. سپس ، فکر را با یک فکر مثبت یا خنثی جایگزین کنید. علاوه بر این ، در طول روز خودگویی های مثبتی را به خودتان بگویید. [۲]

مثلا زمانی که این فکر منفی سراغتان می آید که،”من خیلی زشت هستم.” شما آن را با این فکر جایگزین کنید ، “من نمی توانم زشت باشم زیرا همه به شکلی زیبا هستند زیرا ساخته دست خدا هستند” یا “من بی نظیر هستم و همین باعث زیبایی من می شود”.

از تأییدات مثبتی مانند “من می توانم این کار را بکنم” ، “من عالی هستم” یا “اگر سعی کنم ، من موفق می شوم” استفاده کنید.

نکته: با خودتان به همان روشی که می خواهید با بهترین دوست خود صحبت کنید صحبت کنید. به عنوان مثال ، اگر دوست شما در محل کار خود گزارشی را کامل نکرده است ، احتمالاً چیزی شبیه به این به او می گویید ، “گاهی اوقات این اتفاق می افتد. و حتما توی کارهای بعدی خودت بهتر عمل خواهی کرد.

۳-حداقل یک بار در روز از خود تعریف کنید:

با تعریف کردن از چیزهایی که می خواهید افزایش پیدا کنند روی آن ها متمرکز شوید به بهترین ویژگی های خود اشاره کنید استعدادهای خود را بارها به خود یاداوری کنید و دستاوردهای خود را بشناسید. این به شما کمک می کند تا در مورد خودتان مثبت فکر کنید.

مثلا بگویید ، “این لباس برای من عالی به نظر می رسد” ، “من یک کار شگفت انگیز را در این نمایش انجام دادم” ، “من یک نویسنده عالی هستم” یا “من دوستان بسیار دلسوزی دارم”.

۴- از مقایسه خود با افراد دیگر دست بردارید:

همه افراد زندگی خاص خود را دارند هیچ وقت باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید، بنابراین ناعادلانه است که پیشرفت خود را با نگاه به آنچه دیگران به دست آورده اند اندازه گیری کنید. نگران آنچه دیگران انجام می دهند نباشید. درعوض ، خود را با گذشته خود مقایسه کنید. این به شما کمک می کند تا ببینید که چگونه پیشرفت کرده اید

به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید که تمام دوستان شما در کار خود پیشرفت کرده اند ولی شما عقب مانده اید نگران نباشید خود را با سال قبل مقایسه کنید حتما شما هم پیشرفتی داشته اید و همین حرکت رو به جلوی شما مهم است

۵- وقتی با یک مانع روبرو هستید به دنبال نکته ی مثبتی باشید.

 سختی ها حل مشکلات بخشی از زندگی است و هیچ کس از آنها مصون نیست. وقتی با مشکل روبرو هستید ، تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل درست انجام دهید. این می تواند به شما در لحظه احساس بهتری بدهد و ممکن است به شما در رشد تجربیات کمک کند.

برای مثال ، بیایید بگوییم که شغل خود را از دست داده اید. این یک تجربه واقعاً دردناک است ، اما می توانید به عنوان فرصتی برای تغییر شغل خود روی آن تمرکز کنید.

تنوع: زندگی گاهی اوقات تجربیات بسیار دردناکی را به همراه می آورد ، مانند مرگ حیوان خانگی. نیازی نیست در این شرایط چیز خوبی پیدا کنید. احساسات غم خود را ابراز کنید و با توجه به نکات مثبت زندگی از این مرحله رد شوید چون در گذر زندگی تجربیات بسیار دردناک وجود دارد اما نباید مانع حرکت ما شود

۶- از ذهن آگاهی استفاده کنید تا به شما در تمرکز روی زمان حال کمک کند.

 فکر کردن به گذشته و تأکید بر آینده می تواند بر روحیه شما تأثیر منفی بگذارد. هوشیار بودن می تواند به شما کمک کند تا بر زمان حال متمرکز باشید تا از سرگردانی غیرضروری خودداری کنید. در اینجا چند راه برای توجه بیشتر وجود دارد:

-به مدت ۱۰ دقیقه مدیتیشن کنید.با نشستن صحیح تنفس دیافراگمی یا شکمی انجام دهید

-تمام حواس خود را در انجام کارها درگیر کنید

-در یک زمان تنها یک کار انجام دهید

-روی چگونگی حرکت پاهای خود بر روی زمین متمرکز شوید.

لطفا سوالات و تجربیات خود را در مورد چگونه شاد زندگی کنیم با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید www.mivezendegi.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.